Sikariporsas

Yhdistystoiminta perustuu vapaaehtoisuuteen ja ilman toimeiliaita jäseniä, ei olisi yhdistystä. Raisu on yli 40 vuotta vanha seura, ja noiden vuosien aikana mukana on ollut monia tärkeitä henkilöitä antamassa panoksensa Raisun olemassaololle. Näitä henkilöitä varten luotiin SIKARIPORSAS -arvonimi, joka jaetaan harvoille, ansioituneille seuran jäsenille.

Ensimmäiset Sikariporsas -arvonimet jaettiin Raisun 40 v kinkereissä ravintola Zetorissa 25.3.2023.

SIKARIPORSAAT:

Sikariporsas # 1   Sakke Ijas

Sikariporsas # 2   <3 Rakastettu Tirehtööri Nurminen <3

Raisu Lumous ry. sikariporsas-arvinimen säännöt:

1. Arvonimi annetaan ansioituneelle, pitkänlinjan jäsenelle, joka on edistänyt seuran toimintaa tekemisellään tai vain olemisellaan.

2. Sikariporsas -arvoinimi jaetaan vain vuosijuhlissa, viiden vuoden välein.

3. Sikariporsasta pitää ehdottaa istuvalle hallitukselle (raisu.lumous@gmail.com) vähintään 3 kk ennen vuosijuhlia. Istuva hallitus voi siirtää päätöksen seuraavalle hallitukselle, jos vuosijuhlaan on yli 6 kk tai ei vain jaksa päättää asiasta vielä.

4. Sikariporsaaksi voi nousta enimmillään kolme (3) jäsentä per vuosijuhla.

5. Sikariporsas -arvinimi on ikuinen, eikä siitä pääse eroon, vaikka sikariporsas itse haluaisi.

6. Sikariporsaat vapautetaan jäsenmaksuista toistaiseksi, mutta tämä etuus voidaan painavista syistä perua aina vuodeksi kerrallaan. Asiasta päättää edellisen vuoden vuosikokous.

7. Painavat syyt:

a) Sikariporsas on aiheuttanut yleistä häpeää seuralle

b) Sikariporsas ei ole käyttäytynyt arvonsa mukaisesti

c) Vuosikokoukseen osallistuvat jäsenet ovat mulkkuja

8. Sikariporsas on itse vastuussa jäsenmaksun vapautuksesta. No, jokainen saattaa arvata miksi näin..

9. Sikariporsas -arvonimi voidaan myöntää postuumisti.

10. Kaikki jäsenet, jotka ennen 25.3.2023 ovat saaneet jonkun arvonimen tai tittelin seurassa, nousevat automaattisesti sikariporsaaksi seuraavassa vuosijuhlassa. Käsitellään vuoden 2023 vuosikokouksessa.

11. Muutokset näihin sääntöihin käsitellään vuosikokouksessa, ja niistä pitää olla esitys hallitukselle 1 kk ennen vuosikokousta.