Sportsika

Kumpi on kovempi, suunnistaja vai lentopallisti? Vaiko kenties kaljastaja? Jotta asiasta ei tarvitse väitellä jokaisessa saunaillassa erikseen, keksittiin ratkaisuksi SportSika kilpailut.

SportSika kilpailut ovat kaikille Raisun jäsenille avoimia tapahtumia. Vuosikokouksessa päätetään lajit, joissa seuraavana vuonna kilpaillaan. Kaikista osakilpailuista lasketaan pisteet erikseen ja yhteistuloksen mukaan voittaja nimetään vuosikokouksessa vuoden SportSiaksi. Kovin nainen on luonnollisesti SportEmakko. Nasuille (junioreille) ei lasketa yhteispisteitä, mutta hekin voivat osallistua yksittäisiin kisoihin.

Pistelasku

Pistelasku suosii kilpailuissa pärjäämistä ja osallistumista. Hyväksytystä suorituksesta saa aina vähintään 2 pistettä. Kannattaa pärjätä etenkin niissä kilpailuissa, joissa on paljon osallistujia. Voittajan saama maksimipistemäärä riippuu osallistujamäärästä.

SijaPisteet
1.Osallistujamäärä - sijanro + 3
2.-n.Osallistujamäärä - sijanro + 2
keskeytys/hylkäys1

Kilpailut

Kilpailut ja tulokset löytyvät vuosittaisilta alasivuilta.