Lentopallo

Sportsika – lentopallon tulokset

Tiistaina kisailtiin Mikkolassa seuran jäsenten kesken SportSika -kilpailut lentopallon merkeissä. Kisaan saatiin tällä kerralla melko hyvin osallistujia mukaan, vaikka Raisun lentopalloilijoista osa taisikin olla jo keskittymässä pian alkaviin sarjapeleihin. Kisan vei nimiinsä ylivoimaiseen tyyliin pitkän linjan raisulainen, Nicke Strömberg.

Paikalla olleet Raisun aktiivipelaajat olivat ehkä etukäteisveikkailuissa kisan niukkoja ennakkosuosikkeja, mutta nämä veikkailut osoittautuivat turhiksi, kun paikalle marssi uudenkarhea veryttelyasu tiukasti kiinni napitettuna Nicke Stömberg. Nicken huikea lajikokemus näkyi sekä tuntui ja ilman turhia ilmeen värähtelyjä mies takoi tauluun pohjat jokaisessa kisalajissa. Nicken kolmen lajin yhteenlaskettu pistemäärä oli lopulta huikea 22, joka ylittää entisen kisaennätyksenkin yhdellä.

Nicken kuntohuipun tiedetään viime vuosina ajoittuneen tammikuulle ja näin rautainen syysvire lupaa Kylpylä -volleytäkin ajatellen todella hyvää. Raisun lentopallo onnittelee Nickeä voitosta ja alkaa jo nyt suunnitella ensi vuodeksi paremmin itselle sopivia kisalajeja.

Nicken tuloksen painuttua horisonttiin kisan kakkopaikasta käytiin tasainen, mutta ei mitenkään erityisen laadukas kamppailu. Kolmen kisaajan tulos oli tiukan tarkastelun jälkeen tasapisteissä 16, mutta säännöissä mainitun viimeisen lajin tuloksen painoarvolla kakkospaikan nappasi Jari. Viimeisestä mitalisijasta nähtiinkin sitten kutkuttava uusinta, koska Kössinja Topin tulosrivistö oli toistensa kopio. Palloa veivattiin kohti koria äkkikuolema -periaatteella ja pienen tahkoamisen jälkeen kolmannelle sijalle selvisi Kössi.

Uusien kilpailulajien miettimistä puoltaa myös se, että kisassa tiiviisti mukana ollut Jönni paransi viimevuotista tulostaan huikein harppauksin. Mies otti ensimmäisestä lajista täydet kymmenen ja kahdesta seuraavastakin pisteen kumpaisestakin lajista. Ettei vain juuri Jönni olisi ollut Nicken kanssa lajeja hieman salaa harjoittelemassa?

Sportika -lentopallo

Mikkolan Vega 27.9.2016:

1. Niklas Strömberg - 22 pist. (max 30) (pallon hallinta 10 + aloitussyöttö 7 + hiha/sormilyönnin tarkkuus 5)

2. Jari Valtonen – 16 (10 + 2 + 4)

3. Kyösti Korkalainen – 16 (10 + 4 + 2) uusinnalla sijat 3-4

4. Topi Maarno – 16 (10 + 4 + 2) uusinnalla sijat 3-4

5. Roman Mikstais 15 (10 + 2 + 3)

6. Ismo Ahjoniemi – 15 (10 + 3 + 2)

7. Jani Ahjoniemi – 14 (10 + 2 + 2)

8. Mart Kalda - 12 (10 + 0 + 2)

9. Jouni Ijas - 12 (10 + 1 + 1)

10. Tero Tammela – 12 (10 + 2 + 0)